Kluczowe dane

Oddanie do użytku: 2014
Biuro projektowe: Systra
Inwestor: PKP Intercity
Dostawca taboru: Alstom

Parametry obiektu:

powierzchnia całkowita: 12 500 m²
powierzchnia działki: 2.5 ha

O inwestycji

Warsztat Utrzymania Technicznego PKP Intercity to pierwsza inwestycje zrealizowana przez KARMAR S.A. w segmencie budownictwa kolejowego. Jest to pierwsze w Polsce centrum serwisowe przeznaczone wyłącznie dla pociągów dużych prędkości z zabudowanym systemem trakcji sztywnej składanej. Obiekt powstał na 2,5 – hektarowej działce, a jego powierzchnia wynosi 12 tys. m². Całość podzielono na część magazynowo-usługową oraz biurową.

Hala warsztatowa wyposażona jest w trzy tory utrzymaniowe oraz dwa tory naprawcze, mogące obsługiwać 7-wagonowe pociągi. W obiekcie znajduje się również magazyn części zamiennych oraz automatyczna myjnia pociągów. W ramach inwestycji wykonano blisko 2 km torów kolejowych wraz z trakcją.

Obiekt został zrealizowany w ramach projektu typu DESIGN & BUILD. Oprócz realizacji samego obiektu po stronie KARMAR było wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej, a także uzyskanie pozwolenia na użytkowanie obiektu.